Robothackathon
Categorie Digitale geletterdheid
Groep 3de klas (VO), Bovenbouw (VO), Brugklas, HAVO, HBO, MBO, Onderbouw (VO), Praktijkonderwijs, VMBO, VWO
Prijzen
  • regulier € 400,00
Terug

Robothackathon

Tijdens deze hackathon gaan jouw leerlingen aan de slag met een humanoïde robot. Ze programmeren, onderzoeken en ontdekken. De hackathon beslaat zes of meerdere dagdelen; deels in de bieb, deels op school. Echte opdrachtgevers vragen de scholieren advies over de zinvolle inzet van sociale robots.

Robot programmeren
In teams zoeken de scholieren praktische, creatieve en tegelijk technische oplossingen voor de opdrachtgever. Een workshop informatievaardigheden helpt ze hierbij. Als hun plan klaar ligt, gaan ze de robot programmeren. Tijdens de afsluiting van het project presenteren de leerlingen hun advies aan een jury.

De hackathon verloopt via een proces van design thinking en raakt alle 21e -eeuwse vaardigheden. De bibliotheek werkt samen met de partners Puzzled.nl, Luqo en het iXperium centre of expertise. Van de leraren vragen we een actieve rol.

What’s in it for you?
• Kennismaken met en programmeren van een echte humanoïde robot.
• Een echt sociaal vraagstuk oplossen.
• Zet je leerlingen aan het denken en praten over het leven met robots. Zelfs de stilste leerling krijgt een stem.
• Grotendeels begeleid door de bieb.

Dit project kost 2 x een dagdeel en 1 x een dag in de bieb, minimaal 2 dagdelen op school. Integreren in lessen kan in overleg.

Kosten:
€ 400,- per klas (excl. 21 % btw)

Dag Datum Tijd
- in overleg
1 aug. 2021 - 1 aug. 2022
in overleg Op school en in de bibliotheek De exacte datum en locatie is in overleg. We nemen hiervoor contact met je op. Je kan wel je voorkeuren aangeven.