Robothackathon
Categorie Digitale geletterdheid
Groep 3de klas, Bovenbouw, Brugklas, MBO, Onderbouw, Praktijkonderwijs, VMBO
Tags Bezoek & Activiteit Computational thinking Maatschappij & Burgerschap Mediawijsheid
Prijzen
  • Regulier € 420,00
Terug

Robothackathon

Tijdens deze hackathon gaan jouw leerlingen aan de slag met een humanoïde robot. Ze programmeren, onderzoeken en ontdekken.

De hackathon beslaat zes of meerdere dagdelen; deels in de bieb, deels op school. Echte opdrachtgevers vragen de scholieren advies over de zinvolle inzet van sociale robots. Je leerlingen ervaren de opdrachten als zinvol, omdat ze in de praktijk komen.

Robot programmeren
In teams zoeken de scholieren praktische, creatieve en tegelijk technische oplossingen vinden voor de opdrachtgever. Een workshop informatievaardigheden helpt ze hierbij. Als hun plan klaar ligt, gaan ze de robot programmeren. Tijdens de afsluiting van het project presenteren de leerlingen een presentatie van hun onderzoek en hun oplossing.

De hackathon verloopt via een proces van design thinking. Van de leraren vragen we een actieve rol.

What’s in it for you?
• Kennismaken met en programmeren van een echte humanoïde robot
• Een echt sociaal vraagstuk oplossen
• Zet je leerlingen aan het denken en praten over het leven met robots
• Grotendeels begeleid door de bieb

VOOR WIE | brugklas, vmbo en mbo
WAAR | in de bibliotheek of op school
DUUR | 3 bijeenkomsten van 1,5 uur, begeleid door een medewerker van de bibliotheek.

Kosten
€ 420,- per klas
(Prijs is excl. 21% btw)

Dag Datum Tijd
- in overleg
1 aug 2024 - 1 aug 2025
in overleg Op de opvang of in de bibliotheek